Az autókamera-portál

2011. január 31. 11:48 - CarCam.hu

Büntető fékezés

Sándor egy sajnos nem ritka jelenséget, az úgynevezett "büntető fékezést" örökítette meg nekünk. Autópályán ezzel szórakozni, 50km/h-ra lassítani a belső sávban... Még akkor se normális, ha az elkövető sérelmei jogosak. De itt még erről se volt szó.

Küldök egy büntető fékezésről szóló videót. A dolognak semmilyen előzménye nem volt - az első képkockákon látható módon szépen szabályosan követtem az előttem haladót, amikor - nyilván úgy ítélte meg, hogy már a személyes terében vagyok - felkapcsolta a ködzáró lámpát. Vártam egy picit, hátha tévedésből mellényúlt, de aztán ha már vakít - vakítsak én is, rávágtam a fényszórót. A beteg lelkének ez nyilván nem tett jót, mivel szépen beletaposott a fékbe. Sajnos hegynek felfele lendületet vesztettem, így nem tudtam elsőre otthagyni, visszajött elém, még mindig a ködzáróval - reflektor fel - és még nagyobb fékezésre kényszerített (érdemes nézni a sebességet!!). Mindezt a belső sávban, úgyhogy még a mögöttem jövőket is figyelnem kellett. Ja az a legszebb a dologban, csak ez már nem látszik a felvételen, hogy a dombon lefelé már csak olyan 120 km/h körül ment.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr156614223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

light 2011.02.01. 07:19:51

Ködlámpára ködlámpával kellene válaszolni.

magpet 2011.02.01. 12:24:05

Ha épp van olyanja az embernek. Elöl nekem sincs, maradnak a reflektorok fejmagasságban. :)

uff68 2011.02.13. 11:56:51

Azt azért tegyük hozzá a videóhoz, hogy autópályán 2 sec követési távolság elvárható, még akkor is, ha kocsog az elöl lévő. A videón látszik, hogy ez kb. fél másodperc, vagyis a seggében idegesítette az elöl haladót, valószínűleg azért használta a ködlámpát, hogy elérje a megfelelő követési távolságot.

domel 2011.06.05. 13:51:44

jól láttam, hogy a felvételen nem vehető ki rendszám? nem drága egy ilyen kamera, ha még egy rendszámot sem bír felvenni?

top5000 2011.06.06. 13:58:11

domel: A rendszám csak azért nem látszik, mert refivel ment, és visszaveri a fényt. Tompítottnál simán el lehet olvasni.

magpet 2011.06.06. 18:16:08

domel: két dolog a rendszámmal kapcsolatban: 1. Minden kamerának van egy "átfogás" nevű tolajdonsága. Ez azt írja le, hogy mennyire képes egy képen belül megjeleníteni a nagyon sötét és nagyon világos elemeket. Ha egy fehér fényvisszaverő felületet megküldesz reflektorral, akkor az átlagos képtartalom még mindig elég sötét ahhoz, hogy a kamera automatikája túlexponálja ezt a világos felületet. Ezért is fordulhat elő, hogy nem látszik. 2. Ezeknek a kameráknak fő feladata, hogy egy esetleges balesetnél bizonyítékként lessen használni a felvételüket. Ilyenkor pedig az esetek többségében a résztvevők ismertek, a kérdés inkább a ki nem adott elsőbbséget, ki jött át a felezővonalon, és hasonlók szoktak lenni. 2/b.: létezik az az eszköz, amihez zoom-kamera is csatlakoztatható, hamarosan felbukkan itt az oldalon.

GeorgeJung 2011.10.30. 10:33:10

Sziasztok! Autós kamerákat keresve tegnap találtam rá erre az oldalra, mára majdnem az össze videót végignéztem. Mielőtt felháborodnék, érdeklődni szeretnék: Csak a kamerákat bemutatandó készülnek a felvételek, vagy a tartalom is számít? Van itt értelme megvitatni a felvételeken látottakat, vagy az senki nem érdekel? Kérdezem mindezt az olyan videók miatt, mint a fenti is, vagy ez: http://carcam.hu/2010/07/szlalom-az-m3-on/ Ha érkezik válasz, nagyon szívesen kifejtem a véleményemet, illetve lenne kérdésem a felvétel készítőihez.

magpet 2011.10.30. 12:13:43

GeorgeJung: termeszetesen nem csak a kamerakrol folyhat az eszmecsere, a felveteleken latottakkal kapcsolatban is nyugodtan ird meg velemenyedet. Remelhetoleg az adott felvetel keszitoje is rendszeres latogatonk, es valaszol kerdeseidre.

GeorgeJung 2011.11.03. 08:02:08

Nos, ebben az esetben szeretném megjegyezni, hogy én a felvétel készítőjét SOKKAL jobban elítélem, mint a büntető fékezőt. Nem kérdés, hogy nem kellett volna besatuznia, de 1) mélyen átérzem, milyen szar, ha az ember seggében járnak (a sokat emlegetett német hatóságok ezért haragszanak a legjobban); 2) gyakorlatilag egy pillanatig nem vár a reflektorral (ami ismételten szabályellenes!). Gyakorlatilag két hülye találkozott. A mögöttük jövőknek nagyon klassz lehetett a gyűrűsféreg effektus miatt. A legrosszabb ebben, hogy MEGGYŐZŐDÉSSEL publikálja az ilyet, ahelyett, hogy elsüllyedne. Egyébként MINIMUM minden második felvétel készítője nem tart jobbra. De meggyőződése, hogy ő szabályos. Vicc.
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása