Az autókamera-portál

2011. március 22. 20:51 - CarCam.hu

Bravúros tolatás az M0 lehajtón

Nem írok semmi csúnyát, de nem lesz könnyű. Tegye fel a kezét, aki szerint normális dolog tolatni kb. 300 métert az M0 lehajtóján! Bőven hallunk a szembemenős autópálya-balesetekről, erre tessék egy ilyen. A rendőrség bőszen nyomja a lézert, miközben az utakon ilyen szereplők ténferegnek. Az üres autópályán 140km/h, vagy egy ilyen tolatós elmebeteg? Én az utóbbit komolyabban büntetném.

A történet: a cél Budapestről Szolnok, az M0-ról ennek megfelelően szépen lehajtottam a 4-es út felé. Itt a belső sávot kellett választanom, ahol hirtelen feltűnt egy dinamikusan tolató Corsa. Mikor mögé értem, a hölgy már ijedten fékezett, és széles mozdulatokkal mutogatott. Először azt hittem, hogy a jobbra kanyarodó sávra van szüksége, vártam hát türelemmel. De nem, csak állt egy helyben, és egyre idegesebben mutogatott, kezdtem magam zavarban érezni, hátha feltartom (agresszív furgonos vagyok, vagy mi :). Végül sikerült leolvasnom a  szájáról egy "arra akarok menni" kiáltást, miközben balra, az M0-ra mutogatott. Nem akartam hinni a szememnek: a felvételen is látszik, hogy nem keveset gurultam már a nullás elhagyása óta, a hölgy célja pedig az volt, hogy odáig visszatolat, itt a belső sávban. Térképen megnézve ez annyit jelent, hogy a találkozási ponttól még bő 250 méter a terv tolatva. Mindez egy autóút kivezetőn, kamionok és egyéb apró járművek között.

Kamera: Smarty BX-1000N

Kedves jó rendőrség! Tudom, nem állhat minden sarkon egy rendőr. De akkor is: nem lehetne kicsit félretenni a trafipaxokat, és ezekre a közveszélyes elmebetegekre koncentrálni? Tudom, sokkal rumlisabb egy ilyet megfogni, mint hárman-négyen feküdni az ügyesen eldugott autóban, és nyomni a lézeren a gombot, meg aztán a költséghatékonyság is sokkal rosszabb. De ha ezen a nénin átmegy egy kamion, akkor az Önöknek is sok kellemetlen pluszmunkát jelent, míg egy normális úton, normális állapotú autóval, 150km/h-val haladó normális ember nem feltétlenül.

Címkék: tolatás lehajtó M0
5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr376614273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomboy 2011.03.22. 22:01:50

En arra is lennek kivancsi, hogy a hatosag elfogad ilyen videot (akar hitelesitett kameraval keszult, akar nem), es indit eljarast, anelkul, hogy a felvetel keszitojenek szemelye kideruljon?

ST 2011.03.22. 23:36:20

Jó estét! "Remek felvétel!" Én is kíváncsi lennék, hogy ilyen videókkal foglalkozik-e a Rendőrség? Sajnos én is már találkoztam hasonló, CÉLTUDATOS sofőrökkel. Úgy gondolom, sok érdekességet tudnék prezentálni jelen fórumon. Már csak egy Smarty hiányzik! :-) Véleményem szerint nagyon nagy baj, hogy a hatóság az ilyen életveszélyes szituációkat nem veszi észre. Osztom a véleményt magpet-tel, sajnos a trafi a legbecsesebb és legmenőbb eszköze a hatóságnak a közlekedésben résztvevők szűrésére. Értelmetlenül és ésszerűtlenül... Ez csak az én véleményem... Smartyval többre mennének...

lotht 2011.03.23. 21:20:25

Te is megtalálod azokat, akik gondolkodásra kényszerítik az embert. "És ez így hogy?", ha megengedhetem magamnak, hogy klasszikust idézzek.

magpet 2011.03.24. 12:36:49

Nekem is eszembe jutott, hogy mit tesz/tehet egy ilyen felvétellel a hatóság. Ha jól emlékszem, volt rá példa, hogy youtube videó alapján indult eljárás valami száguldozó motoros ellen. Ezt a corsas nénit nem akarnám bántani, sőt nem akarnám azt sem, hogy a CarCam.hu egyfajta "feljelentgetős" oldal legyen. Az viszont nem bánnám, ha az ilyen felvételek segítenének egy kicsit az illetékes hatóságok szemének felnyitásában. Ha pedig eljutunk az intézkedésig, akkor is vannak utópiszikus elképzeléseim. Egy bokorban rejtőzködő, titkos felvételt készítő rendőr, és az ennek nyomőán kiküldött csekk bizony 99%-ban egy "k*rva anyátokat!" reakciót hoz ki az emberekből. Viszont ha egy ilyen tolatgatós nénihez odagurul egy rendőr, és nagyon határozott hangon elmeséli neki, hogy mekkora baromságo művel, majd akár büntetés nélkül továbbengedi, akkor az inkább eredményezhet egy "de jó, a rendőr bácsi vigyáz rám!" érzést. Most ha rendőrt látunk, önkéntelenül a pénztárcánkhoz kapunk, mert az intézkedés semmi másról nem szól. Ezen kéne változtatni, de azt hiszem, ez nem (csak) az autósok dolga lenne.

diego 2011.03.24. 15:23:16

Kissé módosítva a szöveget de ide illene egy részlet a VUK-ból: Rendőr Úr ide lőjön! Kár, kár az ilyennek pisztolyt adni, ha nem használja amikor kéne. Az ilyet ott a szalagkorlát mellett a kerékkulccsal agyon kéne verni.
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása