Az autókamera-portál

2011. április 27. 09:00 - CarCam.hu

Aki szerint az autópálya=versenypálya

Laci németországi válogatásának egyik igazán szép darabja ez a felvétel. Rendben van, hogy ott nincs sebességkorlátozás az autópályán, de egy 140-nel fejreállás ott is csak 140-nel fejreállás. Ér annyit?

Innentől meséljen Laci és a Smarty BX-1000N: Németország, A3 autópálya Frankfurt magasságában. Érkezik hátulról egy sportautó aki elől senki nem tud elég gyorsan lemenni. Az előttem haladóra szépen ráhúzta a kormányt!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr236614303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci9_9 2011.04.27. 14:59:56

Az a baj, hogy sok az "önkéntes rendőr", aki úgy érzi, az Ő sebessége a maximum, tehát nyugodtan alszik a belső sávban. Tudomásul kellene venni, hogy ha egy gyorsabban haladó utólér, ki kell húzni a külsőbe, mégpedig sürgősen. Mindettől függetlenül nem szép dolog a másik elé hirtelen bevágni.

magpet 2011.04.28. 13:24:23

Laci: ebben igazad van. Viszont a belső sávban vánszorgás nem közvetlen balesetveszély, az egymás elé bevágás viszont igen. A "vánszorgás" is lehet persze veszélyes, ha valaki 60-nal gurul az autópálya belső sávjában, de az itteni 130km/h körüli tempó azért önmagában nem egy komoly lassúsági veszélyforrás. Ettől függetlenül a jobbra tartás szent dolog, tényleg jó volna odafigyelni rá...

tec1 2011.04.29. 11:28:53

A felvételt én készítettem. Sajnos még nem kapható olyan Smarty kamera ami szinkronban tud egyszerre két objektívvel előre és hátrafelé is nézni. Ez a szituáció már korábban kialakult. A képen látható sportkocsi már egy útépítéses terelésben is a nyakán ugrált minden előtte haladónak. Engem a terelés megszüntekor ért utol. Elkezdtem gyorsítani és vártam az alkalmat amikor nyugodtan le tudok előle húzódni. Ha megnézed a sebességemet nem igazán volt szándékomban akadályozni. Neki ez nem volt elég ezért engem is jobbról előzött meg. A Corsa valóban lemehetett volna hamarabb, de az autó plafonig volt rakva a vezető pedig nem volt a helyzet magaslatán. tec1

laci9_9 2011.04.29. 13:39:00

Kedves tec1! Nem akarok vitafórumot nyitni, de ha jobbról meg tudott előzni, akkor arra az időre Te is ki tudtál volna húzódni. Pláne úgy, hogy előtte már érzékelted, hogy siet. Soha nem tudhatod miért siet a másik, fájhat a foga, lehet hogy WC-re kell mennie, de az is lehet, hogy csak ki akarja használni az autója tudását. Én úgy tartom, ha valaki utólér, az gyorsabb nálam, jobban siet, ezért nekem is érdekem /ne a közelemben okozzon balesetet/, hogy minnél előbb megelőzzön. További balesetmentes közlekdést és jó felvételeket kívánok Neked: Laci9_9

tec1 2011.04.29. 18:11:25

Látod ez egy bonyolult kérdés! Kihúzódhattam volna? Lehetséges.... Fékezzek 180 km/h sebességről intenzíven mert valaki nem tud várni kb. 30 másodpercet mire megelőzőm a középső sávban haladó autót és kihúzódok? A belső sáv telítődésének van egy sajátos filozófiája. van egy bizonyos forgalom nagyság amikor a gyorsabban haladók már nem húzódnak ki a lassabbak közé mert akkor állandóan fékezni és gyorsítani kellene. Németországban 3-4 autó a belső sávban már simán bentragad hiszen a második, harmadik negyedik azt gondolja magában, hogy vannak előttem én is előzni szeretnék. Tíz éve élek az agglomerációban naponta kétszer szembesülök ezzel a problémával. Hazafelé este 6 óra körül az M3-as kivezetőn a M0 után felhígul a forgalom lehet gyorsítani. Igen ám, de a Hungaroring lehajtó utáni emelkedő megfogja a lassabbakat. Ilyenkor a belső sáv is feltorlódik. Érkezem a sor végére előttem úgy Gödöllőig tele a belső sáv. Érkezik a "fogfájós" és mászik a nyakamra... Volt, hogy félrehúzodtam, de éppen akkor lassított még jobban a sor és nem tudott elmenni mellettem, sőt a szélső jobban haladt. Te mit tennél ilyenkor?? Vannak helyzetek amikor türelmesnek kell lenni. Ha a lehetőség és a szabályok engedik én is gyorsan közlekedem. Németországban gyakran 200 km/h sebesség felett. Mégis lassítok ha valaki kihajt elém és megvárom míg befejezi az előzést. Vannak persze érthetetlen helyzetek mint például az elém kihajtó kamion aminek itt a felvétele.... tec1

laci9_9 2011.04.29. 21:46:32

Lehet, hogy én láttam rosszul, de a jobbról előző, tehát Tőled gyorsabb autó visszajött Eléd mielőtt a külsőben haladót utólérte volna. Ezek alapján Neked sem kellett volna lassítani, csak sávot váltani 2X-r, amire bőven lett volna időd. Én telített sávok esetén is kihúzok jobbra, küszködjön más az addig előttem menőkkel. Nem autópályán, hanem városban egyébként is külső a gyorsabb. A kihajtó kamionostól 2 évre elvenném a jogsit. Mivel ez a munkája elvesztésével is járna, pár nyilvánosságra hozott eset után jobban meggondolnák az erőfölényük használatát.
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása