Az autókamera-portál

2011. szeptember 05. 16:20 - CarCam.hu

A leállósáv helyes használata?

Diego egyre szaporodó jelenséget örökített meg nekünk: kamion gurul a leállósávon. De miért?

Elképzelhető, hogy tényleg baj van. De sokkal valószínűbb az, hogy a kamionosok így segítik egymást az előzésben, ha már az erre szolgáló sávokban ezt megtiltották. Lehet vitatkozni a tilalom helyességén, én sem szeretek az éppen előző kamion miatt cammogni. De talán az se logikus, hogy egy 70-nel botorkáló, telekre tartó Wartburg mögött döcögjön az a kamion, aminek sofőrjét minden perc késésért terrorizálja a főnök. Megkockáztatom, hogy az ebből adódó feszültség bizonyos helyzetekben veszélyesebb, mint egy kamion által végrehajtott előzés...
Átadom a szót Diegonak:

Két hetes nyaralás alkalmával egy napon haza kellett ugranom pestre. Éppen csak, hogy felhajtottam az M3-as autópályára Füzesabonynál, néhány km megtétele után az alábbi érdekes közlekedésre lettem figyelmes. Menet közben több helyen is ki van írva, hogy Leállósáv, csak veszély esetén! Ez a kamionos vagy a táblánál aludt vagy a felvétel készültekor, netán ekkora bajban volt ;-)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr466614385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

facepalmtroll 2011.09.28. 22:39:58

A posztoló meg KRESZ-en a jobbratartás című leckénél aludt. "Az autópályán érdekes dolgok történnek". Hát igen... Például a videót beküldő elég lusta visszamenni a külsőbe, időből - míg a fehér platóst utoléri - meg simán kitelne a jobbratartás, 137-el szabálytalanul száguldozva is. Külsőben már biztos elmentem volna 150-el 2x is. A gyorshajtást elnézném, ha kimenne a külsőbe az első adódó lehetőségnél, ahogy én is szoktam (150-el is). Amúgy honnan tudod, hogy nem e kerékcsere után akar visszasorolni (amit jogosan megtehet) a pályára? Én is láttam már többször leállósávon elengedős kamionos előzést, de egyszer sem csinálták az elengedést ilyen távolról...

diego 2011.10.08. 21:57:09

Azért nem mentem vissza a külső sávba, mert sorban kamionok voltak, mögöttem meg a többiek. Nem kenyerem az ide-oda cikk cakkozás. Szabálytalan, balesetveszélyes és értelmetlen. Sajnálom, hogy az alapján ítélkezel ami ezen a 10 másodpercen látható. Hidd el én sokkal többet láttam. Azt nem tudom ,hogy nem kerék csere után jött-e vissza, de azt már messziről láttam, hogy régóta ott ment. Akkor más lenne a véleményed, ha végi láttad volna a történteket.

facepalmtroll 2011.10.17. 16:56:30

Elhiszem, csak én ezen 10 sec alapján tudok ítélkezni, ugyanis ekkora az egész videjó. :)
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása