Az autókamera-portál

2011. december 07. 09:00 - NyenyeMákos

Én látok, a többiek meg le vannak tojva!

Tamás ismét egy felelőtlen emberbe botlott. Itt a figyelmetlenség súlyos balesetet is előidézhet. Köd, autópálya, világítás lekapcsolva. Szörnyű mik vannak. A szembe jövő autóknak én is gyakran szoktam villantani, hogy kapcsolják fel a lámpát, szerencsétlen idióták meg csak köszöngetnek, hogy szóltam a rendőrök miatt. A tükörbe még oda szoktam pillantani, 98%-uk nem kapcsolja fel...

Itt és most feldobnám a kérdést, ki milyen gyors és hatásos figyelmeztetési módot tud a többi elsuhanó világításnélküli autósnak arra, hogy:

"KAPCSOLD BE A LÁMPÁT BAROM!"

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr306614433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery555 2011.12.07. 09:33:58

nem villogni kell, hanem az országútit felnyomni kb 2-3 másodpercre (villogás rendőrjelzésre (és ettől még jobban bepánikolnak, hogy úristen rendőr...) vagy köszönésre való). Ezen 2-3 másodperces "vakítás" alatt jobban leesik, hogy a lámpával baj lehet. szerintem

Mákos 2011.12.07. 10:49:26

Próbálkoztam már mindennel, a vakítással is, ami a Lujzával igen feltűnő, mert nem csak hogy erős a sima lámpája, ha rátolom, hanem még pluszban van 2 nagy teljesítményű reflektor is az A konzolon elöl. Rá szoktam kapcsolni a fotonágyúkat (mind a 4-et) az aktuális áldozatra, és le se veszem addig, míg fel nem kapcsolja, de sajnos ez is értetlenkedéshez vezet, azaz "ezt most miért?"...és persze ugyanúgy nem kapcsolják fel. A másik, amit szoktam még csinálni, hogy én kapcsolom le a lámpát, majd vissza, újra le-vissza, de ezt se szokták érteni. A másik véglet és igen zavaró tud lenni, ha nappal valaki rajtafelejti és extra fénnyel közlekedik. Ezeknek is vissza szoktam vakítani, de amíg látom őket szemből, annyi idő alatt nem szokott leesni ez sem, hogy mi a teendő... Amúgy már ott tartok, hogy nem érdekel. Egyre kevesebbnek próbálok jelezni. Örülök, hogy túlélem őket...

facepalmtroll 2011.12.07. 11:26:41

2 refivillantás és utána tompított le- majd felkapcsolása. Nem mindenkinél hatásos, de már én is kezdem unni, sokan értik meg. Szerintem ha LED-es kijelzőre írnám ki pirossal hogy kapcsold fel a tompítottad, azt se értenék meg, lehet olvasni se tudnak. Ideje lenne már, hogy minden EU-ban eladott autóban gyújtáskor felkapcsol a tompított is. Sőt még a régebbiekbe is kötelezővé tenném (pl köv műszakin csak így mehetne át). 2 vezetékpár az egész, csak jó helyre kell dugni. Ha meg rinyál hogy lemerül az aksi mert starter és a tompított egyszerre sokat eszik, akkor tegyen bele időrelét, az fél perc után kapcsolja fel a lámpa.

facepalmtroll 2011.12.07. 11:28:19

Na ezt jól megfogalmaztam... Józanul nem lehet ezt bírni úgy néz ki.

magpet 2011.12.09. 14:52:09

Én is a hosszabb (pár másodperces) reflektorral szoktam jelezni, 0%-nál jobb hatásfokkal jut el az agyakig. Persze azért a 100%-ot nem közelíti...

diego 2011.12.09. 21:29:55

Ez sajnos általános. Sőt rengetegen este sem kapcsolják fel. Pont múltkor találkoztam egy ilyennel. A gclegv ládától jöttem hazafelé. Iszonyú köd, már erősen délután volt. Amit értem felkapcsoltam(nincs sok), a kedves egyén meg szembe semmit. A pláne, hogy ezüst metál kocsi volt, tehát kb akkor láttam, amikor majdnem mellettem volt. Onnantól azon paráztam, nehogy egy ilyen elkezdjen szemből előzni.
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása