Az autókamera-portál

2012. október 01. 09:00 - NyenyeMákos

Kinyír a kamionkanyar

BrOnZ egy érdekes kanyarodást örökített meg. A kamionos jó alaposan benézte, sanszos, hogy gőze sincs, merre jár.

Helyszín: 62 számú főút M7-es autópálya feletti része (felüljáró) éppen kanyarodnék rá az autópályára a Balaton felé, amikor ez az IQ harcos új utat jelöl magának a jobbra kis ívű kanyarodáshoz. Pedig az eredeti se rossz, még kvázi gyorsító sáv is van... Tökön babon át a szembeforgalomba bele oda neki... Még ő integet meg neki áll feljebb. Hogy az ilyet miért nem lehet szeliden egy közepesen kékre edzett szívlapáttal hátbaverni?...

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr596614601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szunyog83 2012.10.02. 13:32:23

Téged is jól pofán kéne vágni. Ő csak benézte az irányt és mivel nem ismerős a környéken, ezért nem akart elmenni balra, mert nem tudhatta, hogy mikor és hol tudna visszafordulni. Ezzel szemben te nem hagyod kifordulni, hanem főparaszt módon rámész, nem engeded ki, pedig utána te is kényelmesen be tudtál volna fordulni és nem kellett volna záróvonalon, forgalomtól elzárt területen, elválasztó szigeten, majd ismét forgalomtól elzárt területen bekanyarodnod. Tudod a közlekedésben fontos az előzékenység. Mindketten szabálytalanok voltatok, de emellett te még gyökér is, jól megmutattad neki, büszke lehetsz magadra!

BrOnZ 2012.10.03. 14:44:17

Háááát, kedves szunyog... Tudod vágd csak magadat arcon... Valóban "csak" benézte. Mint Eva Rezesova, mind a sok-sok halottat követelő balesetek okozói. Igen. Szórom a hamut a fejemre. Az összes áldozatnak meg sem lett volna szabad születnie, akkor mindenki büntetlenül "csak" benézhette volna. Majd ha annyi év és km lesz benned mint bennem, -benézés és baleset nélkül,- akkor ezt a hangot megengedheted magadnak. Tudod ez egy következmények nélküli ország. Had' hibázzon, hát "csak" benézte... Nem kiscsillagom: a közlekedés egy olyan műfaj, ahol nem igazán illik hibázni, mert abba mások belehalhatnak. Ha esetleg láttad volna a "mögöttem jövő" forgalmat is, akkor ekkora baromságot sem mondanál, hogy "rámentem" Tudod te kis mindent tudó: jónéhányan jöttek még mögöttem és örültem, hogy nem toltak neki a kamionnak. De te ezt nem láttad, csak a szádat jártatod. Ha meg figyelted: én oldottam meg a helyzetet, miután hátrafelé már nem volt hely. Okoska: ha hallgattál volna esetleg bölcs is lehettél volna... De így... Csak zümmögjél szunyog... :o)

RRU 2012.10.03. 18:24:54

Na kérem... Engedtessék meg egy cseppet elgondolkodni "hangosan" Az itt olvasható dolgokon. (Mákos-tól előre elnézést kérek, mert valószínűleg ezt a fórumot nem ilyen vitatérnek szánta) Kamionos benézte, bocsánatos bűn, előzékenység, stb... Ha megengeditek, ezzel kezdeném. Szúnyog barátunk posztját olvasva deli férfikorát élő kamionost vélek látni a sorok mögött, aki -igaz elég ostobán,- ám keményen védi a "mundér becsületét". De! Azzal ugye senki sem vitatkozik, hogy a közlekedés, -mint össznépi játék,- számtalan, végtelen variációjú helyzetet produkál. Ennek azonnali kezelése, a konfliktus helyzetek feloldása nem mindenkinek sikerülne elsőre. Ezért okos emberek kitaláltak szabályokat, -egy egész szabályrendszert,- amelyik előre gondolkodván, megoldást kínál az ilyen helyzetek 99%-ának kezelésére. Magyarul: akkor vezess (vezethetsz) autót, ha ezeket a szabályokat ismered, magadra nézve kötelező érvényűnek fogadod el, és be is tartod természetesen. A közlekedés -tegyük hozzá sajnos,- nem olyan mint a videojáték, hogy "elbactam, benéztem, gémóver, próbáljuk meg újra, úgyis van még két életem... Vagyis aki itt hibázik, az -illetve sajna sokszor nem csak az,- keményen ráfaraghat. Ezért kéremszépen az, hogy "benézte" nem kifogás. Nagyon nem. Tekintettel főleg arra (is) hogy nem egyszerű úrvezetőről van szó, hanem PROFIRÓL(!!!) Olyan emberről, aki HIVATÁSOS engedéllyel, valamint széleskörű GYAKORLATTAL rendelkezik, hiszen kamiont minden szerencsétlen nem vezethet. Az ugyebár egy foglalkozás, egy szakma. Ebből adódóan ő sokkal jobban vezet, rutinosabb, nagyobb, erősebb autóval jobban manőverezik, mint azt egy "mazsola" valaha megtenné. Ráadásul nemzetközi fuvarozásban végzi eme áldásos tevékenységét, ami feltételezi, hogy mielőtt saját jól ismert hazáját elhagyja alaposan TÁJÉKOZÓDIK, hogy merre és hogyan kell haladnia. Ez ezen a szinten nem egy improvizációs műfaj... (Bár aki ismeri ezt a kifejezést, tudja, hogy az improvizáció igen alapos és mély ELŐZETES felkészülést követel) Szóval: mi az, hogy benézte??? De legyünk toleránsak: benézte, elcseszte. Szerintem ilyenkor az elemi elvárható követelmény az, hogy MINDEN TŐLE TELHETŐT MEGTESZ, hogy helyrehozza a dolgot. Vagyis nem az a hozzáállás, hogy "benéztem, na és? Minden köcsög húzzon félre és mindenki oldja meg HELYETTEM a szitut, majd én megyek tovább jól..." Na neeee... Apró popó: előzékenység... Ha olyan szituáció alakul ki, amit a szabályok alkalmazása nem old meg, (a KRESZ tisztázatlan forgalmi helyzetként aposztrofálja) akkor jöhet az előzékenység. De CSAK AKKOR! Addig SZABÁLYOK vannak amiket BE KELL TARTANI! Ez ennyire egyszerű. Összegezve: "A" ember hülyeségének megoldását nem lehet "B", "C", "D" stb emberektől várni. Lefordítva, szúnyog barátunk stílusára: Ha összeszarod magad, ne mástól várd, hogy kimossanak a szarból, ha bement hát bement, te magad mosakodjál. Ha esetleg nem sikerül, akkor sűrű elnézéskérés közben -miközben továbbra is minden tőled telhetőt megteszel,- kérhetsz segítséget. És most ne tessék nekem jönni a B/2-es típusdumával: "... vezetnél kamiont, agyon vagyunk hajtva, a főnök így, meg úgy, távol a családtól, agyonhajtva hetekig, stb..." Álljon meg a hegyimenet! Bottal ütötték, amikor elvállalta a melód? Aláírta a szerződést? Tudta mi vár rá? Igen? Akkor? Egyet tehet, ha nem tetszik: otthagyja a francba, és elmegy utcát seperni. Nehogymá' a közlekedés többi résztvevőjére lőcsölje rá a saját nyomorodát!!! Ember! Semmi közük (közünk) hozzá. Végezd a dolgodat SZABÁLYOSAN, PROFI MÓDON. A kérdéses videón egyébként röhögve tolathatott volna a kamionos uszkve két métert mielőtt kihajt a baromja, és levan a gond. A SZABÁLYOSSÁGRÓL... Ahonnan BrOnZ kolléga be akart hajtani az egy VÉDETT ÚT (már ha szúnyog körökben mond ez valamit) Eleve a kamionos csak úgy indulhatott volna ki, ha a keresztező főút forgalmát egyáltalán nem zavarja. Ennyit a SZABÁLYOKRÓL... Valóban, BrOnZ "szabálytalanul" oldotta meg a szitut, de ha ezt nem tette volna még most is ott állnának... "Csak" három forgalmi sávot akadályozott teljesen a kamionos. Nem láttuk mi volt BrOnZ koléga mögött, de feltehetően nem csak ő szeretett volna balra kanyarodni, így mivel balra belátott, szembe meg a kamion zárt teljesen, a lehető legjobb, biztonságos megoldást választotta. Szóval Kedves Szúnyog úr! Mielőtt pálcát törnél mások felett nem ártana magadba szállva ÉRTELMES dolgokat írni. Az élet kiszámíthatatlan. Mindenki feje felett lebeghet Damoklesz "kékre edzett szívlapátja" (tetszett ez a hasonlat) és az viszonylag könnyen ráeshet egy szúnyogra is... Béke Veletek! Kiváló Tisztelettel: RRU (Rettenetes Réz ÚR)

Szunyog83 2012.10.05. 23:41:01

Sajnos elfelejtett megjelenni a válaszom, ezért most csak felsorolás jelleggel reagálnék mindkettőtök hozzászólására, vegyesen: 1. Tévedés ne essék, nem védem a kamionost, valóban szabálytalan (nem is kicsit), csak azt mondom, hogy korrektebbül is meg lehetett volna oldani. És nyugodtan lehet jönni az "ő baszta el, oldja meg ő" szöveggel, de ha mindenki így gondolkozna, akkor megbénulnának a városok. 2. 0:20-nál megálltál, ha ott maradsz és nem gurulsz előrébb még pár métert, akkor kifért volna a kamion és mindenki mehet a dolgára. Értem én, hogy jöttek mögötted, de azt nehezen hiszem el, hogy épp ez a pár méter mentett meg a ráfutásos balesettől, de ha mégis, akkor a mögötted jövő jogsiját is rituálisan kéne elégetni. 3. Nem vagyok és soha nem is voltam kamionsofőr, tehát nem védem a "mundér becsületét"! 4. A megtett kilométerekről felesleges beszélni, elhiszem, hogy sok van a hátad mögött, de én is bőven az átlag felett vezettem már (évi ~10000 km az átlag, 10 éve van jogsim, tehát 100000-nél kéne járnom, nos, ezt a 100000-et nagyjából 1 év alatt levezettem és azért a maradék 9 alatt sem dísznek volt a jogsi) 5. Az első hozzászólásom stílusát a leírás stílusához igazítottam. Mellesleg a ti lekezelő stílusotok is megér egy misét! Nap süssön rátok!

RRU 2012.10.08. 06:52:27

Örülök, hogy Szúnyog nem csak ír, hanem olvas is... :o) De komolyan! "...2. 0:20-nál megálltál, ha ott maradsz és nem gurulsz előrébb még pár métert, akkor kifért volna a kamion és mindenki mehet a dolgára. Értem én, hogy jöttek mögötted, de azt nehezen hiszem el, hogy épp ez a pár méter mentett meg a ráfutásos balesettől, de ha mégis, akkor a mögötted jövő jogsiját is rituálisan kéne elégetni..." Nem igazán tudom, hogyan kell rituálisan jogsit égetni, azt viszont tudom, hogy a kamera hátra nem lát, és sajnos hangot sem vesz, ezért a felvétel nem tartalmazza az utastéri "AFFFRANCBA!!!" kitételt, valamint azt a fékcsigorgást, ami miatt előrébb kellett mennem. Ugyanis a kamionos "PROFI" barátunk lazán zárta a mellettem egyébként simán egyenesen továbbhaladó sávot, így aki ott jött vészfékezéssel állt meg, és mögém korrigált. Én meg olyan vezető vagyok, aki előre és hátra is néz még akkor is, amikor áll az autó... "...4. A megtett kilométerekről felesleges beszélni, elhiszem, hogy sok van a hátad mögött, de én is bőven az átlag felett vezettem már (évi ~10000 km az átlag, 10 éve van jogsim, tehát 100000-nél kéne járnom, nos, ezt a 100000-et nagyjából 1 év alatt levezettem és azért a maradék 9 alatt sem dísznek volt a jogsi)..." Úgy gondolom, hogy 35 év tengelyen tartózkodás és -ha minden jól megy novemberben elért,- kétmillió(!!!) balesetmentes km feljogosít arra, hogy ÉN válasszam ki azt, akitől tanácsot, bírálatot elfogadjak, különösen akkor, ha az illető nincs tisztában az összes körülménnyel és csak "ex katedra" vágatná pofán azt aki az apja is lehetne... De ezt csak azért írtam le, mert Szúnyog urat nem tartom reménytelen esetnek, a második már egészen normális posztja után... :o)

Szunyog83 2012.10.08. 22:07:25

Most akkor mi is van? RRU és BrOnZ egy és ugyanaz? Na mindegy, nem lényeg. Már mindent leírtam, amit gondoltam a videó alapján, annyit azért még hozzáfűznék az utolsó előtti bekezdésedhez, hogy a kor nem érdem, hanem állapot.

RRU 2012.10.09. 07:10:38

"...a kor nem érdem, hanem állapot..." Tökéletesen igazad van, és ebben egyetértünk. A lényeg, -a 35 év és a kétmillió km,- a bekezdés elején volt... ;o) IMHO EZ jelent valamit. Szép napot! :o)

Szunyog83 2012.10.09. 08:12:22

Valóban szép teljesítmény a ~kétmillió baleset mentes km, ezt nem is vitatom. A szituációt pedig túltárgyaltuk! Hibázott a kamionos, hibáztál te és hibázott a mögötted jövő is. Valamint hibáztam én is abban, hogy nem mérlegeltem megfelelően a körülményeket (hozzátenném, hogy a rendelkezésre álló információk alapján ezt láttam helyesnek). További szép napot és még egyszer ennyi balesetmentes kilométert kívánok :)

gery555 2012.10.12. 16:42:11

Azt mondtad, hogy volt mögötted forgalom. Ők hogyan oldották meg miután te kitértél? Mert ha már csak tőled nem fért el, akkor valóban nem kellett volna már előrébb gurulni (20s-től a videón), mert 35s-től a videón még volt helyed tolatni, így túl erősen rád sem tapadhattak, h ráfutásos legyen... De te láttad, te voltál ott Ezeketől függetlenül én biztos nem másztam volna útszegélyre

RRU 2012.10.16. 10:22:41

"...Azt mondtad, hogy volt mögötted forgalom. Ők hogyan oldották meg miután te kitértél?..." Ők maradtak ott, ahol csikorogva megálltak. Miután én ráhajtottam a "szigetre" a kamionnak volt annyi helye a kanyarodáshoz, hogy visszatérjen a saját sávjába. A majdnem pittyputty akkor volt, amikor az egyébként egyenesen továbbhaladó sávban érkezett valaki, aki lendületesen haladt -miért ne,- és beijesztette a fickándozó kamion. Ekkor satuzott, és becsúszott mögém. Hallottam és láttam, ezért eresztettem előre az autót, hogy úgy tudjon megállni, hogy ne a hátamban. Mivel így aztán beálltunk mint a gerely, nekem volt a legegyszerűbb "szabályt szegni" a szigettel, megoldani a helyhiányt.
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása