Az autókamera-portál

2011. február 11. 09:00 - CarCam.hu

Kaleidoszkóp: jobbkéztől a jobbratartásig

Egy hosszabb, vágott művet kaptunk CarcamBp-től, amihez az alapanyagot Budapesten és környékén sikerült összegyűjteni. A helyenként szókimondó feliratokkal ékesített videón rengeteg tanulságos közlekedési szituációt figyelhetünk meg:  jobbkéz-szabály, jobbra tartási kötelezettség, piros lámpa, őrült gyalogos, vagy csak egyszerűen - mondjuk finoman - antiszociális közlekedőtársak, stb.

Biztosan akadnak, akik CarcamBp vezetési stílusában is találnak kivetnivalót, de - bár nem fogadott fel védőjének - megjegyezném, hogy megesik, amikor az ember tolerancia-tartálya kicsit túlcsordul a hülyeségből...

Összevágtam néhány forgalmi szituációt 2011. januárjából.
A városi felvételek Budapesten készültek, illetve van közötte autópálya is...
A felvételek kisebb része CarCam ONE kamerával készült, a nagyobb része pedig egy JVC GZHD 620-assal, ami öntapadós tépőzárral van a műszerfalon.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr496614247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

errorka 2011.02.11. 10:34:31

Az "orult gyalogosok" reszhez: KRESZ, III. resz, 21. paragrafus... "(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs." Es ugyanez megegyszer: "Magatartás a gyalogosokkal szemben 43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik." 2x is szerepel tehat ez a szabaly, ennek ellenere mind a poszt tolo, mind pedig az admin kiengedi ilyen szovegezessel es tartalommal. Allitolag jogositvannyal rendelkezo gepjarmuvezetok vagytok :/ A gyalogokra szandekos ragyorsitas feler a kozuti veszelyeztetessel.

diego 2011.02.11. 20:55:53

Nem semmi mik vannak. Mondjuk azért azt nem tartom valami okos dolognak, amikor előzés közben olyan közel mész az előtted lévőhöz. Hiszen, ha megijed és fékez, már a hátsó ülésén vagy autóstul. Vagy elég csak egy olyan madár felbukkanása, mint magpet videóján. Autópályán sokszor van olyan. A másik észrevételem meg az, hogy mért csak a suzukisra villogsz rá az audisra mért nem? ;-)

CarcamBp 2011.02.12. 09:53:51

errorka! Hol látsz Te gyalogosra gyorsítást? Biztosan az én videómat nézted?

CarcamBp 2011.02.12. 09:56:25

diego! olyan a reflexem, miknt a villámcsapás... :) de köszi a hozzászólást! :)

errorka 2011.02.13. 19:36:51

@CarcamBP: gondolom hogy azert volt kiemelve, hogy orult gyalogosok, es azert szerepelnek a videoban, mert szabalytalannak velted oket. Ha nem igy lenne, minek is kerultek volna a videodba, amik a szabalytalansagokrol szolnak? A gyalogokra pedig rendszeresen latok ragyorsitokat, ilyen szituaciokban. Az ugy mindenkinek szolt, hogy tudjak, hol a helyuk...

light 2011.02.14. 08:29:37

Szépen jobbra tartasz autópályán, így teszek én is. Szerintem is kicsit közel mész hozzájuk, amikor sávot váltasz. A tanító szándékot meg felejtsd el, mert aki nincs tisztában a jobbra tarts fogalmával, azt egy reflektorvillanás nem fogja megvilágosodásra bírni, bármekkora a fényero :D Az M7-esen múltkor már láttam Jobbra tarts! feliratot a szokásos jobbról elozni tilos helyett, csak kár, hogy mindezt a kétsávos részen, ahol a többség azért jobbra tart.

magpet 2011.02.14. 16:09:13

@errorka: közel sem biztos, hogy az admin minden felvétel minden kockájáról ugyanúgy gondolkodik, mint a videó beküldője. De az oldalnak semmi értelme nem lenne, ha csak az kerülne ki, amit az admin is igaznak/szépnek/helyesnek gondol. Ebből a moziból egyébként _MAGÁNEMBERKÉNT_ sok dologgal egyetértek, de nem mindennel. Ezért vagyunk itt, hogy beszélgessünk róla, és végül mindenki kicsit okosabban közlekedjen. :)

errorka 2011.02.15. 11:19:37

@magpet: Oke, de azt szerintem te irtad bele, hogy orult gyalogosok, es CCBP vagta bele a vidibe, hogy szabalytalanok. De mindegy na. Az a lenyeg, hogy marhasokan nem tudjak, hogyha kanyarodnak, a gyalognak elsobbsege van, akkor is, ha nincs zebra. Es ezek a nepek rendszeresen ragyorsitanak a gyalogokra.

light 2011.02.16. 08:36:08

Lehet azért gyorsítanak rá a gyalogokra, mert összetévesztik a zebrát a sakktáblával :D

CarcamBp 2011.02.17. 09:52:18

Kedves Mindenki! Mint látjátok, olyan szitut is bevágtam, amikor én voltam a figyelmetlen (lásd sorompó)... Csupán annyi volt az összes kommentem a videóhoz, amiket a videóra feliratozva is láttok. Gyalogos esetén csak fékezés volt, gyorsítás nem.

CarcamBp 2011.02.17. 09:54:13

...és ha valaki azt mondja, hogy szabályos a gyalogos, aki a 2 sávos úton átszalad, miközben nekem zöld és az utolsó pillanatban látom csak meg, az nem ismeri jól a szabályokat. Gyors0tottam, de még akkor, amikor nem volt látótérben a gyalogos. Bár ez a videóból nem látszik annyira, de elég intenzív fékezés volt, amikor megláttam.

ApaJoe 2011.02.21. 14:52:05

Én csak azt nem értem, hogy az autópályán a középső sávban menőt miért balról hagyta le a posztoló? Idézek a KRESZ-ből: "c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

magpet 2011.02.21. 15:13:17

ApaJoe: ha jól tudom, a "párhuzamos közlekedés" nevű meghatározás leginkább lakott területen belüli, többsávos utakra érvényes. Lakott területen kívül nekem határozottan rémlik a jobbra tartási kötelezettség.

CarcamBp 2011.02.22. 01:49:39

ApaJoe! Ha ennyire buta vagy a témához, akkor vagy maradj csendben, vagy nézz utána! Az autópályán kötelező a jobbra tartás.. az autópályán jobbról előzni tilos! Te is az a középen haladós idióta vagy, aki nem érti, miért villognak rá, ha középen megy 110-el.

ApaJoe 2011.02.23. 07:29:23

magpet; CarcamBp: Úgy látom nektek pedig szövegértelmezési zavaraitok vannak. Én nem mondtam egy szóval sem, hogy nincs jobbratartási kötelezettség. Én azt írtam, hogy a középső sávban menőket fölösleges BALRÓL kerülni, ugyanis a mellette történő elhaladás NEM minősül előzésnek, tehát azt JOBBRÓL, a külső sávban is megtehette volna a posztoló. Én csak erre hívtam fel a figyelmet!! Egyébként elég ritkán járok autópályán, de akkor betartom a jobbratartási szabályt! Üdvözletem!

magpet 2011.02.25. 21:20:03

ApaJoe: szerintem autópályán nem szabad jobbról előzni. Más kérdés, hogy pedagógiai okokból esetleg mégis érdemes... :)
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása