Az autókamera-portál

2011. október 28. 09:00 - NyenyeMákos

Sietek, ezért jobbról előzök!

Valami van a levegőben. Valami van ezen a helyen. Valami mindig történik itt. Netán egy elátkozott indián temető az út alatt? Lassan meg kell jelölni ezt az útszakaszt. Nem múlik el hét, hogy valami égbekiáltó baromság ne történne itt. Jobbról nem előzünk, csak akkor, ha bal oldali a közlekedés. Olyan meg ugye messze van ide, tehát tockos *. Jobbról nem előzünk kereszteződésben, nem elegáns. Jobbról legfőképp akkor sem előzünk, ha a jobb oldali sávnak hamarosan vége.

* Olyen szép ez a definíció, hogy nem hagyhatom ki, tehát: "nyitott tenyérrel a tarkóra mért ütés, minősége akkor a legjobb, ha a tarkó szőrtelen/hajtalan, és kissé izzadt".

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carcam.blog.hu/api/trackback/id/tr316614415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

facepalmtroll 2011.11.05. 22:45:54

Előjelző, hogy az a sáv meg fog szűnni, de semmi nem tiltja hogy rámenjen... Nem hinném, hogy a sorból bárki is ki akart volna menni hirtelen a külsőbe, nem zavart senkit a jobbos előzéssel, de ha jól látom a kamiont lenyomta és ez volt a cél. Az én "fél kettes" vérnyomásom nem ugrott volna meg emiatt. Inkább azoknak osztanék tockost, akik a sok kilométer hosszú, 3 sávos indián temetőre épült M7-esen, M1-M7 közös szakaszon kibérlik a belsőt és a középsőt is 90-100-al (azt' a kamionos előzést tiltják, ezek ugyanezt csinálják), amikor csak 5km múlva fog elkanyarodni, vagy csak ottfelejti magát. Az a sok birka mind az angoloktól vándorolt volna be? Nem hiszem. Érdekes mód a külsőbe tudtam a saját 110-es tempómban haladni. Ahol már több sáv van, a birkák azt hiszik, hogy ők megfelelő sebességgel mennek és mehetnek belül, hát nem! Jobbratartás elvtársak! Utálom, hogy ezeket a mazsolákat jobbról kell megelőznöm, úgy hogy sebességhatáron belül vagyok.

Mákos 2011.11.06. 16:52:48

A jobbról előzés szabálytalan. Még akkor is, ha senki nem akart jobbra kimenni a külsőbe. Ennyi, pont. Jelentem, a vérnyomásom sem ugrott meg.

light 2011.11.07. 10:30:37

Akkor lett volna kopp, ha valaki jött volna ki a benzinkútról. Elso balra nézéskor mégcsak egy kamiont lát a belso sávban, amikor kifordul, utána meg már beparkoltak a csomagtartójába :) De az is biztos, hogy itt hülyén alakították át a sávokat. A jobbra kanyarodó sáv nyugodtan mehetne egyenesen is, és akkor a nyerges valószínuleg a külsoben várta volna a zöldet.

pholpar 2011.11.11. 22:38:29

@Mákos: Lehet, hogy régen tanultam a KRESZ-t, vagy rosszul látom, hogy ez lakott területen történt, de én a szgk-val kapcsolatban különösebb kivetnivalót nem találok ebben. Bár, mivel a kereszteződés után nem volt külön tábla a megengedett max. sebességre, a tempóját elnézve lehetett egy 20%-os gyorshajtás. "Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos." Forrás: http://www.kreszdoktor.hu/parhuzamos_kozlekedes.php Ami itt aggályos, az nem a "jobbról előzés", hanem a forgalmi sávoknak - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül történt ismételten változtatása (az ún. cikázás), illetve, hogy ezzel a közlekedés résztvevőit (konkrétan a kamiont) zavarhatta (utóbbi fogalom értelmezése itt: http://www.kvizkaszino.hu/rovatok/cikkek/a_kozlekedes_rendje_es_magatartasi_szabalyai___8211__kresz_teszt_kviz.html). Mondjuk, a kis távolság fogalma elég szubjektív, de ebben az esetben erről lehet szó. Más körülmények között inkább a kamion lehetne problémás. Gondolom, 3500 Kg feletti, akadályozza is a forgalmat, szóval jobbra kellene húzódnia. Viszont mivel látható, hogy megszűnik a sáv, ebben az esetben érthető okokból nem húzódik jobbra. Ha lakott területen kívül történt, akkor mindenképpen jogos az észrevételed, bár ebben az esetben sem gondolom, hogy égbekiáltó baromság lenne. Függetlenül attól, hogy szabályos vagy sem, felteszem (remélem?), hogy aki ilyen magabiztossággal belemegy egy hasonló manőverbe, annak van némi helyismerete, és felmérte, hogy biztonságban be tudja fejezni, amit elkezdett. Engem személy szerint sokkal jobban bosszant az a 2-3-X határozatlankodó, aki egy lassú jármű mögött haladva tiszta helyzetben sem mer belevágni annak előzésébe, ezzel nehezítve a többi, haladni vágyó autós életét. "Jobbról nem előzünk, csak akkor, ha bal oldali a közlekedés." "A jobbról előzés szabálytalan." Ilyen általánosító és határozott kijelentések előtt javaslom, hogy nézz egy kicsit utána, pl. itt: http://kresz.origo.hu/news_35.html, különösen a "(4) Csak jobbról szabad előzni" részt ajánlom figyelmedbe, ami speciel nem a bal oldali közlekedést hozza kivételként. Ha rosszul értelmeztem a helyzetet, akkor elnézést. A tockos definíciója tetszik! :-) @facepalmtroll, @light: Egyetértek!
Az autókamera-portál
süti beállítások módosítása